• Hlavní strana

  • Tabulka historicky
  •    zachovaných vozů

  • Historie řady Š 11

  • Fotogalerie

  • Články

  • Modely

  • Technika

  • Odkazy

  • Návštěvní kniha













  • TOPlist

    Freehosting Ic.cz

    ŠL 11

    Autobusy Karosa ŠL 11, byly určeny zejméno pro linkovou dopravu. Mohli jseme je však v některých městech potkat v MHD, nebo na kratších zájezdech.


    1963: První funkční vzorek autobusu Karosa/Škoda ŠL 11

    1966: Vyjel prototyp

    1967: byly vyrobeny 3 kusy ověřovací série tří vozů
    -vlnité bočnice jako ŠM 11 z prvních sérií
    -planetová pětistupňová machanická převodovka Leyland s elektropneumatickým ovládáním
    -řízení ZF
    -motor ML 630
    -2. dveře čtyřkřídlé
    -poziční světla
    -dělený nárazník
    -hliníkové blatníky
    -transoarent nad předními dveřmi
    -dělená čelní okna
    -dvoudílná větrací část ve všech bočních oknech
    -dvoubudíková přístrojová deska
    -2 hrdla nádrže


    ©FOTO: Internet


    ©FOTO: Archiv Karosa, sbírka "mr proper"


    1971:sériová výroba
    -série 1305
    -rovné bočnice
    -převodovka Praga
    -řízení Karosa
    -motor ML 634
    -2. dveře tříkřídlé


    ©FOTO: Historie městské hromadné dopravy v Praze , Sbírtka T.Dvořák


    ©FOTO: sbírka "mr proper"


    1973: Série 1310
    -bez transparentu nad předními dveřmi
    -plechové blatníky
    -nedělený nárazník s hliníkovými stupačkami

    ©FOTO: Archiv Karosa, sbírka "mr proper"


    ©FOTO: sbírka "mr proper"


    1975: série 1310
    -nová přístrojová deska s oddělenými budíky
    -chybí poziční světla
    -možná i varianta s bouchacími dveřmi


    ©FOTO: Autor



    ©FOTO: Autobusy a trolejbusy pražské městské hromadné dopravy, J. Veselý


    1979: série 1310
    -1 hrdlo nádrže
    -v náraznících prolisy a plechové stupačky
    -nové řešení větracích posuvných částí oken v uspořádání ob jedno
    -nové provedení sedadel
    -pouze prostřední křídlo předních dveří má dolní prosklení

    ©FOTO: Autor


    *)Pokud není uvedeno jinak platí specifikace i pro nasledující ročníky.

    Pro rozlišení nad 1024x768 ... © Sxman 2007-13